WYCIECZKA DO BISKUPINA

Dnia 15 czerwca 2015 roku pod opieką pań: K. Wylangowskiej, K. Hapki i A. Bieniaszewskiej uczniowie klas III-VI naszej szkoły wybrali się na długo wyczekiwaną wycieczkę do Biskupina. Zwiedzanie najsłynniejszego w Europie Środkowej Rezerwatu Archeologicznego rozpoczęliśmy od Pawilonu Muzealnego, w którym można obejrzeć stałą wystawę poświęconą wykopaliskom w Biskupinie. Później nasz przewodnik zabrał nas do wioski wczesnopiastowskiej zamieszkiwanej przez ludność kultury łużyckiej. Podczas zwiedzania rekonstrukcji tej osady uczestniczyliśmy w lekcjach pokazowych nt. rzemieślnictwa z okresu epoki kamienia. Dotarliśmy również do przepięknego osiedla obronnego zwanego polskimi Pompejami. Stąd wybraliśmy się na rejs statkiem po jeziorze biskupińskim. Potem kolejką wąskotorową udaliśmy się do Wenecji gdzie obejrzeliśmy Muzeum Kolejki i ruiny Zamku Weneckiego. Po powrocie do centrum obsługi czekał na nas pyszny obiad i czas na sjestę, a właściwie na szaleństwo na wspaniałym placu zabaw. Zwieńczeniem udanej wycieczki były zajęcia z rękodzieła i robienie biżuterii pałuckiej z gliny. W drodze powrotnej ochłodziliśmy się lodami, gdyż tego dnia pogoda nie zawiodła, było słonecznie i gorąco. Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi i usatysfakcjonowani.